هیأت رئیسه و مسؤولین کمیته های انجمن اسلامی معلمان سبزوار انتخاب شدند

هیأت رئیسه و مسؤولین کمیته های انجمن اسلامی معلمان سبزوار انتخاب شدند

در آستانه ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی اولین جلسه هشتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار دوشنبه 12 آبان 99 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ در ابتدای این جلسه زهرا عطار، ابراهیم رامشینی و حاج محمد خوش احوال به‌عنوان هیأت رئیسه سنی اداره جلسه را برعهده گرفتند و در ادامه با اکثریت آرای حاضرین در این جلسه، سید امین طبسی به عنوان مسؤول، مجید دواچی معاون اول، زهرا صادقی منش معاون دوم، سیدمحمد دلبری منشی اول، زهرا براتی اردینی منشی دوم، ابوالقاسم کیائی تبار به‌عنوان خزانه دار، مسؤول کمیته پشتیبانی و توسعه منابع مالی، و سید علی احمدی نژاد به عنوان مسؤول کمیته روابط عمومی، تبلیغات و انتشارات به عنوان اعضای هیأت رئیسه دوره هشتم انتخاب شدند.

بنا براین گزارش؛ ابراهیم رامشینی به عنوان مسؤول کمیته آموزش و پرورش، ابوالفضل صادقی مسؤول کمیته حقوقی، صنفی و امور معلمان، مهران صولتی به عنوان مسؤول کمیته سیاسی و اجتماعی، و زهرا عطار به عنوان مسؤول امور حوزه ها و ارزیابی(تشکیلات) با اکثریت آرا انتخاب شدند.

سومین انتخابات هشتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزواربه صورت مجازی برگزار شد

 سومین انتخابات هشتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ ایمنی و سلامت همکاران، پس از هماهنگی با نهادهای مسؤول، سومین انتخابات هشتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار از ساعت 8صبح روز 5شنبه 8 آبان 99 از طریق سامانه مجازی "رأی شمار" برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ به استناد مواد 6 و 18 اساسنامه انجمن اسلامی معلمان و بر اساس آیین نامه داخلی و انضباطی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان شهرستان ها؛ سومین انتخابات این تشکل با هدف انتخاب اعضای شورای هماهنگی و اجرایی این انجمن، پس از کناره گیری 7 نفر با ادامه رقابت 23 نفر برگزار شد که پس از اتمام مهلت رأی گیری در ساعت 24 همان روز از مجموع 174 رأی مأخوذه، افراد ذیل به ترتیب حائز اکثریت آرا گردیده و به عنوان اعضای اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

مجید دواچی با کسب 152 رأی، مهران صولتی با 141 رأی، سید امین طبسی با 123 رأی، زهرا صادقی منش با 119 رأی، ابراهیم رامشینی با 107 رأی، سید علی احمدی نژاد با 106 رأی، ابوالفضل صادقی با 102 رأی، زهرا عطار با 81 رأی، ابوالقاسم کیائی تبار و سعیده کیوانلو شهرستانکی با 76 رأی، زهرا براتی اردینی با 68 رأی، محمدحسین علیزاده با 64 رأی، سید محمد دلبری و علی طالبی با 58 رأی، و حاج محمد خوش احوال با 51 رأی به عنوان اعضای اصلی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار انتخاب شدند.

شایان ذکر است؛ امیر مسکنی مسؤول و مجری برگزاری این انتخابات مجازی بود و نظارت این انتخابات با نظر مسؤول فعلی انجمن شهرستان، بر عهده سید محمد ابتکار، محمد دلبری و روح اله محرابی زاده محول شده بود.

همچنین موسی رامشینی با کسب 47 رأی، علی حاتمی اصل با 42 رأی، محسن آفریده ثانی و رمضانعلی رازقی با 31 رأی و مجید نوباغی با 27 رأی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی؛ انتخابات انجمن اسلامی معلمان سبزوار به صورت مجازی برگزار می شود

انتخابات انجمن اسلامی معلمان سبزوار به صورت مجازی برگزار می شود

چهل و نهمین جلسه از هفتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار تشکیل شد.

شایان ذکر است؛ این جلسه روز شنبه3 آبان 99 پیرامون برگزاری انتخابات سومین مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار در محل دفتر این تشکل برگزار شد.

گفتنی است با توجه به شرایط خطیر موجود و نظر منفی نهادهای مسؤول در برگزاری حضوری جلسه انتخابات به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم حفظ سلامت معلمان، مصوب گردید انتخابات به صورت مجازی برگزار شود.

بنا بر تصمیم این شورا؛ انتخابات سومین مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار به صورت مجازی و با ارسال پیامک حاوی لینک ورود به سامانه انتخابات و دریافت کد رمز مخصوص در بازه ی زمانی 8صبح تا ساعت24 روز 5شنبه مورخ 8 آبان 99 برگزار خواهد شد.

اعلام اسامی کاندیداهای سومین مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار

مطابق مصوبه چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار که شنبه 19 مهر 99 در محل این تشکل برگزار شد، تقویم برگزاری سومین مجمع عمومی این انجمن به شرح ذیل مصوب شد:

1⃣ از 19مهر تا 30مهر زمان ثبت نام کاندیداها

2⃣ از اول آبان تا 7 آبان زمان تبلیغات کاندیداها

3⃣ 5شنبه 8 آبان از صبح تا ظهر زمان اخذ رأی

4⃣ مکان اخذ رأی متعاقبا" اعلام خواهد شد.

✅ اسامی کاندیداهای سومین مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار(تا این لحظه):
1- سید امین طبسی
2- محمدحسین علیزاده
3- مهران صولتی
4- موسی رامشینی
5- ابوالقاسم کیائی تبار
6- سیدعلی احمدی نژاد
7- ابراهیم رامشینی
8- علی اصغر توسلی فر
9- مجید دواچی
10- محسن صادقی
11- روح اله محرابی زاده
12- زهرا صادقی منش
13- زهرا عطار
14- سیداکبر حقانی مقدم
15- سعیده کیوانلو
16- رمضانعلی رازقی
17- رضا ابراهیم نژاد
18- محسن آفریده ثانی
19- مجید رامشینی
20- مجید نوباغی
21- زهرا براتی اردینی
22- حاج محمد خوش احوال
23- ابوالفضل صادقی
24- علی حاتمی اصل
25- عبداله عسکری
26- علی طالبی
27- سید محمد دلبری

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره توهین یکی از نمایندگان به رئیس جمهور!

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره توهین یکی از نمایندگان به رئیس جمهور!


🔺 توییت توهین آمیز علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به نحوه ماسک زدن رئیس جمهور اگر چه به دیده شدن وی در سطح کشور انجامید، ولی ادبیات سخیف اش موجبات شگفتی و تأسف همشهریان او را فراهم آورد. همان کسانی که اگر چه امروزه به حق نسبت به برخی نارسایی های دولت روحانی منتقدند، ولی هرگز اعتراض به او را تا سطح نوع ماسک زدن وی فرو نمی کاهند. مجلس و نمایندگان آن را عصاره فضایل ملت نامیده اند و اکنون چه نسبتی است میان شهری با دیرینه های پایدار فرهنگی و استوانه های سترگ ادبی با فردی که می کوشد تا سخیف ترین کلمات را از انبان فقیر واژگانی خود برگیرد و بر نماد جمهور این سرزمین پرتاب کند؟! بیهقی ها، شریعتی ها، اسرار و سایر مواریث فرهنگی این دیار، جز به ادب و استدلال سخن نگفتند و ردایی جز فرزانگی بر قامت سبزوار پر افتخار نپوشاندند و درد بزرگی است که اینک می بینیم نماینده شهرمان نشانی از بزرگی این ارجمندان در کلام اش نیست!

🔺 اصول گرایانی که  بعد از مناظره ی نخست نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا که در آن، دو طرف خود را با القابی زشت نواختند سخن از فروپاشی اخلاقی و فرهنگی آمریکا به میان آوردند، اکنون چه پاسخ قانع کننده ای نسبت به توهین آشکار عنابستانی به رئیس جمهوری ایران دارند؟ نمایندگان مجلس یازدهم که در فقدان مشارکتی قابل توجه به این نهاد راه یافته و از همان ابتدا علم مخالفت با دولت را برافراشتند خوب است متوجه باشند که دریافت کننده نخستین اخطار رهبر انقلاب به خاطر برخوردهای توهین آمیزشان با مهمانان دولتی شان بوده اند. همچنین ایشان که بدون توجه به نقش عواملی مانند عدم تصویب Fatf، کارشکنی دولت پنهان و موازی سازی نهادی در نارسایی و کاستی های موجود، تنها دولت را در همه معضلات مقصر می دانند و می خواهند مردم را شرمسار از انتخاب روحانی در سال ۹۶ تلقی کنند، فاش بگویند که خود در این چند ماه برای مردم چه کرده اند؟

🔺 همان هایی که با شتابزدگی هر روز طرحی غیرقابل اجرا را امضاء و به بایگانی شورای نگهبان می سپارند. نمایندگانی که بی توجه به شرایط خطیر کرونایی موجود، از هر فرصتی برای تجمع آفرینی مردم بی پناه روستاها به بهانه ی دیدار مستقیم و خدمت رسانی استفاده کرده و جان ها را در برابر این ویروس منحوس ارزان می کنند! آیا جز این است که این پروپاگاندای رسانه ای صرفا" به دلیل به گل نشستن کشتی مجلس به دنبال برخوردش با صخره های وعده های عوام پسندانه ای مانند ساده زیستی، تحول اقتصادی و بهبود معیشت ایرانیان صورت می گیرد؟! مجلسی که بسیار زود با بی تدبیری برخی نمایندگان اش به حواشی دنا پلاس، ودیعه مسکن، وام های میلیاردی، واکسن آنفلوآنزا و سفر به مشهد همراه با خانواده و با هزینه بیت المال دچار شد و امیدهای بسیاری را حتی در میان برخی از اصولگرایان صادق نقش بر آب ساخت!

🔺 اکنون اگر قرار باشد سبزواری ها به عنوان بیشترین رأی دهنده به روحانی در انتخابات ۹۶ کارنامه ی او را مورد نقد قرار دهند، قطعا" به مواردی همچون؛ همراهی او با قدرت به جای مردم، فراموشی وعده های انتخاباتی، حضور کمرنگ در جامعه،  عدم پایمردی بر مواضع و تداوم حضور بی ثمر در مسؤولیت فعلی را مطرح خواهند کرد، نه نوع لباس پوشیدن یا ماسک زدن را! همچنین اعتقاد داریم که در هنگامه ی تدوین و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ کمترین زیان این سخنان توهین آمیز، عبارت از مهجور ماندن سهم سبزوار بزرگ در مقوله اعتبارات و عقب ماندن از احقاق حق خود به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان بعد از مشهد مقدس می باشد. اقدامی که می تواند موجب بیکاری و فقر بیشتر برای شهروندان این دیار شود.

🔺 انجمن اسلامی معلمان سبزوار در پایان همه مسؤولان شهرستان را به صبوری، پرهیز از حواشی و تلاش صادقانه برای اعتلای هر چه بیشتر ایران و سبزوار بزرگ دعوت می کند و معتقد است ایران امروز جز در سایه همدلی میان قوای سه گانه قادر نیست راه نیک فرجامی را  بپیماید!


🔹 انجمن اسلامی معلمان سبزوار 🔹

چهل و هشتمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد
در این جلسه تقویم برگزاری سومین مجمع عمومی این انجمن به شرح ذیل مصوب شد:
1⃣ از 19مهر تا 30مهر زمان ثبت نام کاندیداها
2⃣ از اول آبان تا 7 آبان زمان تبلیغات کاندیداها
3⃣ 5شنبه 8 آبان از صبح تا ظهر زمان اخذ رأی
4⃣ مکان اخذ رأی متعاقبا" اعلام خواهد شد.

راهکارهای 11گانه انجمن اسلامی معلمان سبزوار برای بازگشایی ایمن تر مدارس!

راهکارهای 11گانه انجمن اسلامی معلمان سبزوار برای بازگشایی ایمن تر مدارس!


امسال ایام بازگشایی مدارس به جای ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان و والدین، به فضایی دلهره آور و تردید آفرین تبدیل شده است.
ارائه روایت های لحظه ای و بعضا" متعارض از سوی مسؤولین آموزش و پرورش هم دم به دم بر خرمن نگرانی خانواده ها شرر می ریزد و آن ها را مضطرب تر از پیش می سازد.
اگر چه دغدغه تعلیم و تربیت همواره ارزشمند و تکیه صرف بر آموزش های مجازی ناکارآمد به نظر می رسد، ولی نمی توان نسبت به این پرسش مهم خانواده ها بی تفاوت ماند که وقتی مسؤولین بلندپایه از جمله رییس جمهور، خود به دلیل بیم از جان با فاصله از دیگران نشسته و حتی به مجلس نمی روند، چگونه می توانند نسبت به تجویز حضور اجباری در مدارس از صلاحیت کافی برخوردار باشند!
در چنین وضعیتی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برای این که نشان دهد نمی خواهد صرفا" منتقد تصمیم های اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس باشد، بلکه شرایط را برای حضور دانش آموزان در شرایط کنونی مساعد نمی بیند، مجموعه ای از پیشنهادات ایجابی و حداقلی خود را به مسؤولین وزارت آموزش و پرورش عرضه می کند و از آن ها انتظار دارد که ابتدا این موارد را عملیاتی نموده و سپس بر حضور دانش آموزان در مدارس تاکید ورزند:
   
🔺 سیال کردن حضور دانش آموزان در مدارس متناسب با وضعیت های قرمز، زرد و سفید

🔺 اعطای حق انتخاب به والدین برای حضور اختیاری فرزندشان در مدارس

🔺 امکان بازدید والدین از شرایط آموزش و بهداشت مدارس

🔺 اختصاص شماره تلفنی برای گزارش نارسایی های بهداشتی مدارس به وزارتخانه

🔺 ایجاد سامانه ای برای اخذ پیشنهادات اصلاحی برای بهبود کیفیت آموزش و بهداشت مدارس

🔺 امکان عدم حضور معلمان و دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای و پرخطر در مدارس

🔺 تجهیز سریع مدارس به مواد ضدعفونی، ماسک، شیلد و دستکش

🔺 نظارت سخت گیرانه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سرویس های ایاب و ذهاب مدارس با امکان گزارش دهی تخلفات از سوی دانش آموزان

🔺 تأمین پوشش مناسب بیمه ای برای معلمان و دانش آموزان جهت کاهش مخاطرات بیماری کرونا

🔺 افزایش بهره گیری از ظرفیت انجمن اولیاء جهت رفع برخی کاستی های مدارس

🔺 فراهم آوردن امکان بازرسی مستمر و  تصادفی مدارس از سوی ناظرین وزارت بهداشت جهت حفظ سخت گیرانه استانداردهای بهداشتی

🔸 روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

ایمن سازی محورهای سبزوار را به دغدغه عمومی تبدیل کنیم!

ایمن سازی محورهای سبزوار را به دغدغه عمومی تبدیل کنیم!

🔹 بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره سانحه خونین محور سبزوار - جوین

در نخستین روز از محرم الحرام، سبزواری ها دیگر بار با خبری به غایت ناگوار و اسف بار مواجه شدند. فوت و مصدومیت ۲۴ نفر از شهروندان به دلیل حادثه برخورد تریلری که به علت خالی کردن ترمز،  زنجیره ای از برخورد میان خودروها در مسیر سبزوار - جوین را رقم زد و به درگذشت ۱۴ نفر از همشهریان مان انجامید. متاسفانه آن چه در این قبیل حوادث نه چندان کم شمار اتفاق می افتد داستانی تکراری است؛ تالم اجتماعی، ابراز تاسف، پوشش خبری چند روزه و نهایتا به فراموشی سپرده شدن حادثه در افکار عمومی! در این میان آن چه همواره به آسانی مورد غفلت قرار می گیرد پی گیری هایی است که باید این قبیل سوانح را تکرار ناپذیر سازند. البته در حادثه اخیر اتفاق بدیعی هم رخ داد که عبارت از سودا کردن خون قربانیان بی گناه با منافع جناحی برخی نورسیدگان سیاسی شهرستان بود. در مجموع انجمن اسلامی معلمان سبزوار معتقد است که تا ایمن سازی محورهای خروجی سبزوار از طریق چهاربانده شدن به دغدغه مشترک مردم و مسئولین تبدیل نشود امکان تکرار این دست حوادث دلخراش همواره وجود دارد. لذا کوشیده ایم تا با ارائه چهار پیشنهاد مشخص گام هر چند کوچکی را در راستای شکسته شدن سیکل معیوب شکل گیری این سوانح برداشته و این زخم کهنه را اندکی التیام بخشیم. در همین راستا پیشنهاد می کنیم:

۱- رسانه های شهرستان با گشودن پرونده ای دائمی برای مطالبه چهار بانده کردن محورهای خروجی سبزوار به اسفراین، بردسکن و قوچان، از فراموش شدن این خواسته مهم در اذهان جلوگیری نمایند.

۲- نمایندگان محترم برنامه عملیاتی و مرحله ای خود برای تحقق این خواسته را با شفافیت کامل به افکار عمومی ارائه کرده و نسبت به مفاد آن پاسخگو باشند.

۳- مسئولین با استمداد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نسبت به آگاه سازی مردم از اهمیت رانندگی مطمئن، دغدغه داشتن راه های ایمن را به بخشی از حساسیت عمومی شهرستان تبدیل نمایند.

۴- کارگروه مشترکی از نمایندگان و مسئولین اجرایی مرتبط برای کشف و فعال کردن تمامی ظرفیت های موجود جهت چهاربانده کردن محورهای خروجی سبزوار به شهرستان های همجوار تشکیل شود.   

در پایان انجمن اسلامی معلمان از همه شهروندان می خواهد تا از هر ابزاری برای افزایش حساسیت مردم و مسئولین دیار سربداران نسبت به این مطالبه دریغ نورزیده و از عادی شدن ریختن خون بی گناهان در سوانحی از این دست جلوگیری نمایند.

🔺روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار

نامه سرگشاده انجمن اسلامی معلمان ایران خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت

نامه سرگشاده انجمن اسلامی معلمان ایران خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت

وزیر محترم آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران

باسلام وادب واحترام وتبریک هفته دولت

علی رغم تمامی شعارها و  تلاش های مسئولین نظام در موضوع مبارزه با فساد و تبعیض و فقر متاسفانه تجربه نشان می دهد ,ما توفیق آنچنانی نداشته و از طرف دیگر بی اعتمادی ایجاد شده در بین مردم که در نتیجه عدم تحقق وعده ها و شعارهای دولت ایجاد گردیده است نیز موجبات تشدید این شرایط را فراهم نموده .
لذاشرایط عمومی کشور ‌وفلسفه وجودی این تشکل فرهنگی سیاسی ما را بر این وامی‌دارد تا به موضوع مبارزه با فساد و تبعیض وفقرو اجرای عدالت به عنوان یک وظیفه ومطالبه  و خواسته عمومی توجه نماییم .

وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی متولی تعلیم و تربیت رسمی کشور و دستگاهی که اگرچه متاسفانه از مأموریت اصلی خود فاصله گرفته است ، در این مقطع تاریخی بسیار حساس و تعیین کننده می تواند نقشی مهم را دراین خصوص برعهده گیرد.

تجربه کشورهایی که در زمینه مبارزه با فساد ،فقر و تبعیض موفق شده اند، به خوبی نشان می دهد که یکی از اساسی ترین و مهمترین راه حل ها،تعیین سازوکارهای علمی   شفاف سازی ونحوه تصمیم گیری و روند فعالیت‌های اداری، اجتماعی ، اقتصادی وسیاسی در هر سازمان و دستگاهی است .

وزارت آموزش و پرورش به دلیل گستردگی هم از نظر حوزه فعالیت و هم از نظر جامعه مخاطب در این مسیر و در این شرایط می تواند نقش تعیین کننده ای را ایفا نماید .

ماباید روندومکانیزم فعالیت ها را به نحوی شفاف کنیم که امکان نظارت عمومی برای مردم و ذینفعان فراهم تاازفساد و تبعیض باتوسل به  افکار و اراده عمومی ممانعت شود.
زیرا تجربه نشان می دهد،علیرغم تمامی شعارها و تمامی تلاش ها تاکنون دولت دراین زمینه توفیق چندانی  نداشته است .

لذا درهمین ارتباط انجمن اسلامی معلمان ایران پیشنهاداتی چند راتقدیم حضور می نماید باشد که مورد توجه وعمل قرار گیرد:

 ۱ چگونگی روندو  فعالیت‌ های اداری وزارت اموزش و پرورش شفاف و در معرض دیدونظر عموم به ویژه جامعه فرهنگیان قرار گیرد تا از نحوه تصمیم گیری در وزارت آموزش و پرورش و تمامی بخش ها مطلع و امکان اظهار نظر برای معلمان فراهم شود.

۲فرآیند فعالیت بخش های اقتصادی وزارت اموزش و پرورش ،اعم از شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان ،سازمانهای زیرمجموعه با گردش مالی بالا ازجمله :سازمان پژوهش وتالیف کتب درسی و.....تاشبکه های اجتماعی وبرنامه های سیستمی ازجمله سیستمهای بکفا،سناد،امین،سرا،انبار،دانا،اطلاعات دقیق دراختیار  ذینفعان و مجموعه فرهنگیان قرار گیرد .

درهمین ارتباط وبه منظور نظارت تخصصی تر برامور فوق الاشاره وارتباط مستمرو دوسویه بین صف وستادضرورت تسریع درفرآیند تشکیل  ((سازمان نظام معلمی)) که قبلا طرح آن توسط این تشکل ارائه شده تاکید می گردد.

۳نحوه وچگونگی انتصابات وعزل ونصب ها در آموزش و پرورش، خود یکی از بسترهای اساسی  فساد در طول سالهای گذشته بوده است، دخالت های ناروا و غیر فنی و غیرکارشناسی وانتصابات فامیلی ومصلحتی که استقلال آموزش و پرورش را نشانه رفته است،   امکان تصمیم‌گیری مبتنی بر ضرورت های فنی و کارشناسی را به حداقل رسانده است، انتظار می‌رود، گزارش شفافی از نحوه انتصابات و عزل ونصب مدیران و میزان دخالت نمایندگان مجلس و غیره را در اختیار جامعه فرهنگیان قرار دهید.

 ۴ ۰به منظور ابهام زدایی درخصوص تبعیض حاکم بین کارکنان اداری وکادر آموزشی درسیستم پرداختها ،دریافتی معلمان وکارکنان ومدیران آموزش وپرورش با در نظر گرفتن حداقل  و حداکثر دریافتی  جهت اطلاع فرهنگیان را اطلاع رسانی نمایید.

درپایان یک باردیگرمتذکرمی شویم.

اعتمادمتقابل دولت وملت،شرط اولیه موفقیت هردولت وحاکمیتی است،ودراین مسیروزارت آموزش وپرورش ازطریق جلب اعتماد معلمان می تواند،نقشی منحصربه فردرادربین سازمانها و دستگاه‌های دولتی ایفا نماید.
انجمن اسلامی معلمان ایران
شهریور۹۹

چهل و ششمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهل و ششمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار دوشنبه 6 مرداد 1399 برگزار شد. در این جلسه مصوب گردید؛ به منظور هم اندیشی با آقای دکتر بهروز محبی(نماینده محترم مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی) نشستی مشترک انجام گیرد.

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

چهل و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهل و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار دوشنبه دوم تیرماه 1399 پیرامون برنامه ریزی جهت انتخابات سومین مجمع عمومی انجمن برگزار شد.

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره مصوبه ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان!

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره مصوبه ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان!

🔸زمانی که نام فرهنگ عمومی سبزوار را می شنویم بی درنگ به یاد اسطوره‌ها و ادبیات این شهر می افتیم، ادبیاتی که ریشه در فرهنگ و تاریخ و رسوم سبزوار کهن دارند.
مارال؛ این دختر ایلیاتی را می بینیم که سوار بر اسب زیبایش از سنگ فرش های خیابان بیهق گذر می کند، با همان اسب به دیدار نامزد دربندش می رود و بدون هیچ گونه مزاحمتی سوار بر آن، عازم دیار عمه بلقیس و گل محمد می شود. در جای جای کتاب های محمود دولت آبادی که همگی ریشه در فرهنگی حقیقی دارند، زنان اسب سوار سبزواری را شاهد هستیم.
شاید باید به عقب تر  برگردیم، مردم سبزوار معتقدند که مدفن سهراب در شهر آن هاست، سهراب؛ پسر رستم و تهمینه، تهمینه ای که اول بار سوار بر رخش شد و به دیارش شتافت.
اما خوشا به حال مارال و تهمینه که مرکب شان اسب بود نه دوچرخه، چون اگر امروز در این شهر می زیستند، شورای فرهنگ عمومی ما، مهر قرمز ممنوعیت بر پیشانی آن ها می کوبید و دیگر نه خبری از سهراب بود و نه  نشانی از گل محمد و حماسه کلیدر.
 
🔸جای تأسف بیش تر دارد در حالی که سخنگوی قوه قضاییه کشور در ۳۱ اردیبهشت ۹۸ اعلام می کند که دوچرخه‌سواری بانوان به لحاظ قانونی منعی ندارد، همچنان عده ای در این شهر  تلاش می کنند در آستانه ی روز دوچرخه‌سواری، برای محروم کردن حق نیمی از مردمان، گوی سبقت را از دیگر شهرهای کشور بربایند و اندک دلخوشی های کوچک دختران مان را بگیرند و کوهی از تنفر و عقده، عقده جنس دوم بودن، برایشان به یادگار بگذارند.

🔸انجمن اسلامی معلمان سبزوار ضمن تقبیح هرگونه محدودیت و محرومیت برای اقشار خاصی از جامعه به هر بهانه، از ارگان های فرهنگی سبزوار به خصوص آموزش و پرورش، دانشگاه حکیم سبزواری، اداره ارشاد، سازمان میراث فرهنگی، شورای شهر و البته شهردار محترم می خواهد تا در راستای روشن سازی افکار عمومی صراحتا" موضعی که در آن جلسه اتخاذ کرده اند، را بیان کنند.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!

🔸انجمن اسلامی معلمان سبزوار

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

چهل و چهارمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهل و چهارمین جلسه از هفتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار، امروز دوشنبه مورخ 12خرداد 99 پیرامون وقایع جاری از جمله نقد و بررسی مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار در خصوص دوچرخه سواری بانوان، در محل دفتر این تشکل برگزار شد.

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

نشست هم اندیشی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار با مدیر آموزش و پرورش سبزوار

نشست هم اندیشی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار با دکتر اسماعیل نصرآبادی؛ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار امروز چهارشنبه 24اردیبهشت99 برگزار شد.

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

معرفی دکتر اسماعیل نصرآبادی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش سبزوار

معرفی مدیر جدید آموزش و پرورش سبزوار

🔹دقایقی پیش طی مراسمی در اداره آموزش و پرورش سبزوار با حضور معاون توسعه و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای غرب خراسان، اسماعیل نصرآبادی که پیش از این در سمت معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار مشغول به خدمت بود، به عنوان مدیر جدید این اداره و معاون مدیرکل معرفی و از زحمات حسن مهری سرپرست این اداره تقدیر شد.

تبریک روز معلم

نامه سرگشاده ی انجمن اسلامی معلمان سبزوار به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخراج محمد حبیبی

نامه سرگشاده ی انجمن اسلامی معلمان سبزوار به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخراج محمد حبیبی؛ عضو کانون صنفی معلمان

وزیر محترم آموزش و پرورش؛ جناب آقای حاجی میرزایی
با سلام
انجمن اسلامی معلمان سبزوار به عنوان یک تشکل سیاسی-صنفی، در هر دو دوره ی انتخابات اخیر از دولت آقای روحانی -که شما هم جزئی از آن هستید- حمایت نمود، دلیلش نه دلبستگی شخصی بود و نه منافع خاص حزبی و گروهی، که اگر بود، باید اوضاع به گونه ای دیگر می شد. این حمایت به دلیل شعارهایی صورت گرفت که این دولت، قبل از هر انتخابات ارائه کرد، ما به دلیل مشکلاتی که مملکت در آن گرفتار است از نقد دولت در ناکامی رسیدن به آن شعارها، پرهیز کرده ایم و عدم تحقق آن ها را ناشی از مسائل دیگری برداشت نمودیم. اما اکنون که می بینیم معلم شریفی به نام محمد حبیبی که جرمش به باور ما دفاع از کیان معلم و نگاهی انسانی به دانش آموز است، در همین دستگاه آموزش و پرورشی که شما بر کرسی ریاست آن تکیه زده اید، و در همین دولتی که ما هفت سال است از آبرو و سرمایه ی سیاسی و اجتماعی مان مایه گذاشته و از آن دفاع کرده ایم، اخراج می شود، سوءمدیریت و ضعف  تدبیر چنان آشکار است که راه را بر هرگونه مسامحه بسته و سکوت و دفاع از اینگونه عملکردها که ناشر ناامیدی در بدنه ی آموزش و پرورش است را بلا وجه می نماید.

برای ما و سایر همکاران فرهنگی، سنگین و غیرقابل هضم است که دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش که باید برای امثال حبیبی ها وکیل گرفته و پرونده ی آن ها را برای رسیدگی عادلانه پیگیری کند، اکنون خود به نهادی تبدیل شده که نه تنها حمایت مؤثری از آن ها ننموده، بلکه شرایط را برای محکومیت مضاعف آن ها مهیا نموده و آخرین و مهمترین دارایی این عزیزان دربند که همانا امنیت شغلی و کسوت معلمی است را از آن ها ستانده و در آستانه ی روز معلم، اینچنین برای همکاران خود ابراز قدرتی زشت و تاسف بار بنماید. این اتفاق در هر کجای دنیا و در هر دولتی که رخ دهد، جز بی آبرویی برای مسؤولین آن وزارتخانه به همراه نخواهد داشت.

 انجمن اسلامی معلمان سبزوار ضمن یادآوری نزدیکی غروب غمبار عمر آن دولت فخیمه، انذار می دهد که با اینگونه اعمال، بر انبان ناکامی ها و بی تدبیری های خود نیفزوده، مشفقانه و خیرخواهانه به عنوان یک حامی دولت که برای عزت این نظام از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، خواهشمندیم به سرعت این حکم را لغو نموده و با درخواست از ریاست محترم قوه قضائیه جهت تشکیل دادگاهی عادلانه؛ علنی با حضور وکیل و هیأت منصفه مصرح در قانون اساسی جهت رسیدگی به اتهامات این عزیز دربند، تدبیری اتخاذ گردد تا با رأفت دینی و دور  اندیشی سیاسی، جامعه فرهنگی شاهد آزادی این انسان دردمند و دلسوز  بوده و سرایش نغمه معلمی محمد حبیبی را در هفته معلم جشن بگیرد.

شرممان باد ز پشمينه آلوده خويش

گر بدين فضل و هنر نام کرامات بريم

قدر وقت ار نشناسد دل و کاري نکند

بس خجالت که از اين حاصل اوقات بريم

فتنه مي بارد از اين سقف مقرنس برخيز

تا به ميخانه پناه از همه آفات بريم

🌱انجمن اسلامی معلمان سبزوار🌱

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

چهل و سومین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهل و سومین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار دوشنبه اول اردیبهشت 1399 پیرامون بررسی مسایل جاری برگزار شد.

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

تبریک نوروز موسوی

 

عرض تسلیت درگذشت دکتر محمدرضا راه چمنی؛ نماینده چهار دوره مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون

دکتر محمدرضا راه چمنی؛ نماینده چهار دوره مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و رییس اسبق سازمان بهزیستی کشور دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
آن مرحوم از سابقون جریان اصلاحات بود که به پاکدستی شهرت داشت و با پایبندی به اندیشه اصلاح طلبی، نقش مهمی در تقویت گرایش حزبی و تأسیس احزاب متعلق به این جریان سیاسی داشت. نقش پر رنگ وی در مجلس پنجم و پیروزی شگفت انگیز سید محمد خاتمی در دوم خرداد ۷۶ هرگز از خاطره همشهریان سبزواری اش محو نخواهد شد.
انجمن اسلامی معلمان سبزوار، ضایعه درگذشت این اصلاح طلب خوشنام را صمیمانه حضور فعالان سیاسی و مردم شریف سبزوار بزرگ تسلیت عرض نموده و برای روح بلند او رحمت واسعه از درگاه احدیت آرزومند است.

🔺 روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

 

نامه اعتراضی منتخبان معلمان کشور به وزیر آموزش و پرورش درباره احکام  جدید

نامه اعتراضی #منتخبان_معلمان کشور به وزیر آموزش و پرورش درباره احکام  جدید

✔️اشاره: جمعی از منتخبان معلمان کشور، در اعتراض به احکام جدید صادر شده، نامه اعتراضی ای را خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته اند. متن کامل این نامه در پی می آید:

به :وزیرمحترم آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران

ازطرف جمعی ازمنتخبین استانی شورای عالی اموزش وپرورش

احتراما
به استحضار میرساند

✔️بااعمال فصل دهم برای فرهنگیان و افزایش 50درصدی وعدم اجرای صحیح این برنامه  ،عدالت آموزشی را زیرسوال برده وتبعیض فاحشی ایجادشده به صورتی که همکاران دارای سوابق بالا و رتبه 4و5 را متحمل ضرر وزیان نموده و  به نوعی با اجرای این افزایش آشکارا مزایای طرح رتبه بندی برای همکاران مانند اعمال نشدن آن است.با درنظرگرفتن این مساله که نیروهای اموزشی باسابقه سرمایه های غنی درامرتعلیم وتربیت هستند

✔️ما منتخبین فرهنگیان استانها به نمایندگی از همکاران عزیز آموزشی  خواهان اصلاح احکام براساس بخشنامه  در مورخه 30/11/98 بخشنامه شماره 696488  با موضوع  افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دولت بر اساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای اجرا به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شده و متعاقب آن احکام جدید صادر گردیده است می باشیم.در کمال ناباوری اعمال تغییرات جدید موجب قطع حق شغل حرفه ای شده است و این در حالی است که حق شغل حرفه ای مدتها قبل در احکام اعمال شده و هیچ ارتباطی با مصوبه اخیر نداشته است.بنابراین متاسفانه بر خلاف  سند تحول بنیادین، اختلاف فاحشی در دریافتی کارکنان آموزشی با بخش اداری به وجود آمده است و این امر موجب بی انگیزه شدن معلمان وتصمیم بربازنشستگی پیش ازموعد و صدمات جدی به فرایند تعلیم و تربیت فرزندان این مرزو بوم خواهد شد.
لذا با توجه به موارد مذکور استدعا داریم  نسبت به برگشت حق شغل حرفه ای و اعمال افزایش 50 درصدی قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت قانونی و صحیح  دستورات لازم را صادر فرمایید تا اقدامات لازم از طرف وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.
 

۱. معصومه جاوید(نماینده فرهنگیان استان اردبیل در شورای عالی آموزش کشور)
۲.محدثه درمیانی (نماینده فرهنگیان استان لرستان )
۳. داود غلامی( نماینده فرهنگیان کردستان)
۴. امیدعلی شیخی کن کت ( نماینده فرهنگیان لرستان)
۵.صفدرمحمدنیا (نماینده فرهنگیان استان تهران )
۶.شیماشاهی (نماینده فرهنگیان استان مرکزی )
۷. سيمااحمدپوری (نماینده فرهنگیان استان خوزستان )
٨.فریده بهرامی (نماینده فرهنگیان استان بوشهر)
۹.سهیلاحیدری (نماینده فرهنگیان استان زنجان)
۱۰.خلیل شهسواری (نماینده فرهنگیان استان کردستان )
۱۱. کیومرث امیرخانی (نماینده فرهنگیان استان کرمانشاه)
۱۲. لیلا عابدینی(نماینده فرهنگیان استان خراسان جنوبی)
۱۳. سلیمان رسولی (نماینده فرهنگیان استان آذربایجان غربی)
۱۴.اسد انفرادی( نماینده فرهنگیان استان آذربایجان غربی )
۱۵ - ابراهیم ابوبکری ( نماینده فرهنگیان استان آذربایجان غربی)
16ِِبهمن طالعی (نماینده فرهنگیان استان گیلان )
17.علی ازادبخت (نماینده فرهنگیان استان تهران)
۱۸- رضا منصوری (نماینده  فرهنگیان استان لرستان)
۱۹- عباس مظفری لاین( نماینده فرهنگیان  استان خراسان رضوی)
۲۰_مظاهرخاکپور(نماینده فرهنگیان استان مازندران)
۲۱-مهران صولتی( نماینده فرهنگیان استان خراسان رضوی)
22_نوذر تونک (نماینده ی فرهنگیان استان کرمانشاه)
23ِِ.فاروق خالدی (نماينده فرهنگیان استان آذربایجان غربی
۲۴.فرحنازایکدری(نماینده فرهنگیان استان گلستان)
۳۵-جلیل خسروبگی (نماینده فرهنگیان استان مرکزی)

———————-
@hrhesab
https://t.me/hrhesab

حرف حساب
◾️مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش، در راس مسائل کشور است.(صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۳۰۹)

دیدار منتخبین انجمن اسلامی معلمان سبزوار با حسن مهری؛ معاون مدیرکل و سرپرست آموزش و پرورش سبزوار

چهارشنبه30بهمن98جمعی از اعضای شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار با حسن مهری؛ معاون مدیرکل و سرپرست مدیریت آموزش و پرورش سبزوار دیدار و گفت و گو کردند.

درخواست رفراندوم شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی

بسم الله الرحمان الرحیم
هموطنان گرامی، مردم شریف استان خراسان رضوی
ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت ایران، یاد شهدا و پیشگامان این حادثه بزرگ تاریخی را گرامی می داریم.
از آنجا که حاکمیت مردم در انتخابات یا همه پرسی عینیت می یابد، ایجاد هرگونه سد و مانع در مسیر انتخابات مانند رد صلاحیت درصد بالای اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان بگونه ای که امکان ارایه لیست را از آنها سلب نموده است . این موانع تبلور خواسته های ملت در خط ومشی حاکمیت را دشوار  و  بتدریج بر شکاف بین مردم و حاکمیت خواهد  افزوده و نهایتا وحدت و وفاق اجتماعی در کشور را مخدوش می نماید.
اصل ۵۶ قانون اساسی ج ا ا اعلام می دارد"..خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچ کس نمیتواند این حق الهی را از انسان سلب کند.." همچنین بر اساس اصل ششم قانون اساسی ج ا ا "در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی  اداره شود...طبق بند سوم ماده ۲۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران آن را امضاء نموده است " اساس و منشاء قدرت حکومت اراده مردم است، این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به طور ادواری صورت پذیرد.."ماده ۱ اعلامیه" راجع به معیارهای انتخابات آزاد و منصفانه "که به تایید مجلس شورای اسلامی ایران رسیده است مقرر می دارد "در هر کشور اقتدار دولت تنها می تواند از اراده مردم منبعث گردد، مردمی که در انتخابات واقعی، آزاد و منصفانه و در ادوار منظم یا رای گیری فراگیر، مساوی و مخفیانه شرکت می کنند.
اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات و احراز صلاحیت کاندیداها در واقع گزینش کاندیداها ست که ضمن ایجاد اخلال در مسیر حاکمیت اراده مردم با قانون اساسی و تعهدات بین المللی فوق الاشاره مغایرت دارد.
از آنجا که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی متعاقب درخواست  حزب اتحاد ملت  در سیزدهم بهمن ماه دستور تهیه لایحه قانونی برای به رفراندم گذاشتن نظر  شورای نگهبان در خصوص نظارت استصوابی را بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی صادر نموده اند لذا شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خراسان رضوی ضمن مردود دانستن هر گونه ممانعت در مسیر اراده ملت بزرگ ایران حمایت قاطع خود را در خصوص  به رفراندم گذاشتن نظر یه نظارت استصوابی شورای نگهبان  اعلام می دارد.

شورای اصلاح طلبان
 خراسان رضوی

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار در مورد انتخابات

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار در مورد انتخابات

همشهریان عزیز، همکاران فرهیخته، اعضای محترم انجمن اسلامی معلمان سبزوار

ضمن تبریک ایام دهه فجر، همان گونه که مستحضرید این تشکل از چندین ماه پیش جلسات متعددی با برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و پس از گفت و گو با آن ها، با لحاظ کردن معیارهایی چون اصلاح طلبی، برنامه محوری، اعتقاد به تحزب، صداقت و پاکدستی، از بین آن ها پنج نفر که امتیاز بیش تری کسب نمودند را انتخاب و به اطلاع شما عزیزان رساند.

اینک که روند تعیین صلاحیت ها به گونه ای انجام شد که هیچیک از منتخبین انجمن، تأیید صلاحیت مورد نظر شورای محترم نگهبان را کسب ننموده اند، انجمن اسلامی معلمان سبزوار قادر به ارائه لیست انتخاباتی نمی باشد.

با این اوصاف از همشهریان فرهیخته و اعضای ارجمند انجمن اسلامی معلمان سبزوار خواهشمندیم با نظر و صلاحدید خود در این زمینه تصمیم گیری نمایند.

🌱روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار🌱

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

چهل و یکمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چهل و یکمین جلسه رسمی از هفتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار، چهارشنبه 23بهمن98 با محوریت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل دفتر این تشکل برگزار شد.

.............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

افق‌هایی برای اصلاح قانون اساسی باید ایجاد شود

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی:
افق‌هایی برای اصلاح قانون اساسی باید ایجاد شود
 
ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: اگر در کشور حزب وجود داشته باشد، برای بقای خودش هم که شده اقدامات نادرست انجام نمی‌دهد، با خرد جمعی حرکت می‌کند و شایسته‌سالاری را مبنا قرار می‌دهد. احزاب سالم‌‎سازی نظام را تضمین می‌کنند.

محمدعلی گندمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام باید در این فرصت تجدیدنظر کرده و افق‌هایی را ایجاد کند تا قانون اساسی اصلاح شود و آن بخش‌های جمهوریت که به شدت کمرنگ شده، برگردد و ما به معنای واقعی، به همان معنایی که حضرت امام(ره) فرمودند، جمهوری اسلامی داشته باشیم. اکنون ما در جمهوریت همان‌طور که رئیس‌جمهور هم اشاره کردند، شرایط جالب و شرایطی که بتوان روی آن تکیه کرد، نداریم. اکنون این وضعیت از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و ارتباط حاکمیت با مردم بسیار شکننده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فضای انتخابات در کشور و استان هنوز گرم نشده است، عنوان کرد: در این فضا انتظار می‌رفت با وسعت نظر بیشتری عمل می‌شد، درها باز و افراد شایسته تمام جریان‌های سیاسی به عرصه رقابت می‌آمدند و مجلس قدرتمند و نیرومندی تشکیل می‌شد تا گره‌گشایی کند.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی بیان کرد: در چنین وضعیتی بسیاری از دلسوزان ناامید شدند، چراکه انتخاباتی با این درجه از اهمیت تنها با حضور یک ضلع از جریان‌های سیاسی کشور قرار است برگزار شود و این مساله تا حدودی بر نارضایتی‌های که در سایر مسائل از گذشته وجود داشته افزوده است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد باید قدم‌های مناسبی بردارند، تصریح کرد: باید قانون اساسی اصلاح شده و در ساختار سیاسی نظام و آزادی مطبوعات و انتخابات تجدیدنظر شود. این موارد نشان رویکرد مردمی است.

گندمی اضافه کرد: تنها راه پیش‌رو راه اصلاحات است، راهی که بسیاری از کشورها در دنیا با هزینه کم رفتند، اشتباهات خود را جبران کرده و ساختار بدون کارایی یا کم کارایی را اصلاح و تبدیل به احسن کردند. زمانی که نظام‌ها با مردم صادقانه برخورد می‌کنند، همه نفع می‌برند، خود مردم و حاکمان نیز منتفع می‌شوند، جامعه اصلاح  و زندگی هم برای مردم دلنشین می‌شود.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی در خصوص ضرورت شفافیت، گفت:  باید این را قبول کنیم که ساختار کلی سیاسی کشور باید به مرور تغییر کند. باید ساختار درستی داشته باشیم و مطبوعات آزاد باشند، یعنی بتوانند آزادانه انتقاد کنند. معنای شفافیت این است که باید هر کسی که مسئولیت دارد، مورد سوال قرار گیرد و پاسخ دهد. مشکل اساسی  ساختار سیاسی ماست و باید قانون اساسی اصلاح شود.

گندمی با بیان این‌که یکی از پیشنهادات من این است که حاکمیت باید کمک کند تا دو یا سه حزب قوی از جریان‌های دارای پشتوانه در کشور تشکیل شود و آنها بتوانند کشور را با مسئولیت اداره کنند، عنوان کرد: امروز کارهایی در کشور انجام می‌شود که کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد. اتفاقاتی که در یک سال گذشته در کشور ما رخ داد، اگر در جای دیگری اتفاق می‌افتاد ساختارهایشان را زیر و رو می‌کرد، اما در کشور ما کسی مسئولیت قبول نمی‌کند که چرا این اتفاقات می‌‎افتد و ایران صحنه همه نوع اتفاقات شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر در کشور حزب وجود داشته باشد، برای بقای خودش هم که شده اقدامات نادرست انجام نمی‌دهد، با خرد جمعی حرکت می‌کند و شایسته‌سالاری را مبنا قرار می‌دهد. احزاب سالم‌‎سازی نظام را تضمین می‌کنند. اکنون نظام ما گرفتار مفاسد مختلف شده و از شایسته‌سالاری هم چندان خبری نیست. این قضیه راه به جایی نمی‌برد، چرخه معیوب تکرار می‌شود و تا مدتی ممکن است ادامه یابد، اما نمی‌تواند دوام طولانی داشته باشد.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی اضافه کرد: اکنون وضعیتی به گونه‌ای است که تحزب در جایگاه خود قرار ندارد و از طرف دیگر افرادی تصمیم می‌گیرند که مسئولیت‌پذیر نیستند و تصمیمات معمولا پشت صحنه گرفته می‌شود، با این وجود همین‌گونه که هستیم، باقی می‌مانیم و افق روشنی نیست، ناامیدی که اکنون میان جوانان دیده می‌شود را باید جدی بگیریم و برای رفع آن برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام باید برنامه منسجم و استراتژی درستی در پیش گیرد، باید ساختار سیاسی را اصلاح کند و با مردم صادقانه حرف بزند، از آنها نظر بخواهد و در مسائل پیچیده نظرسنجی شود.

چهلمین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برگزار شد

چهلمین جلسه رسمی از هفتمین دوره شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان سبزوار، دوشنبه هفتم بهمن 98 با محوریت رصد و تحلیل اخبار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل دفتر این تشکل برگزار شد.

.............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

رقابتی اصول‌گرایی در سبزوار! / اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند

رقابتی اصول‌گرایی در سبزوار! / اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند

❗️ در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، صلاحیت هیچ‌یک از داوطلبان شاخص کاندیداتوری در این انتخابات که به جریان اصلاح‌طلبی نزدیک بوده‌اند توسط شورای نگهبان تأیید نشد.

❗️ به گزارش سبزواریان، اخبار حاکی از آن است که شورای نگهبان صلاحیت هیچ‌یک از ۵ گزینه مورد تأیید انجمن اسلامی معلمان سبزوار را تأیید نکرده است.

❗️ علی جزندری، مرتضی خیرآبادی، سعید عنبرستانی، مهدی مقصودی و براتعلی منصوریان گزینه‌های مورد تأیید انجمن اسلامی معلمان سبزوار بوده‌اند. این انجمن، تعیین‌کننده گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در سبزوار است.

❗️ همچنین اخبار حاکی از عدم تأیید صلاحیت دو نماینده فعلی حوزه انتخابیه سبزوار در مجلس شورای اسلامی است.

🗳 اخبار لحظه‌ای انتخابات: @Sabzevarian

 

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین!

بیانیه انجمن اسلامی معلمان سبزوار درباره فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین!


این روزها ایرانیان لحظات دشواری را می گذرانند. امواج مصیبت آنچنان ضربات سهمگینی را بر روح و روان یکایک ما وارد کرده که مجالی برای زاری نمانده است. در این میان اما هدف قرار گرفتن هواپیمای حامل جمعی از بهترین نخبگان جوان این سرزمین از اندوهی مضاعف حکایت می کند. رویداد ناگواری که از نارسایی های ساختاری فزاینده در این سال ها پرده برداشت و استانداردهای اخلاقی لازم برای حکمرانی را به شدت تحلیل برد.
با ورود پنهان کاری به عرصه مناسبات ملت - دولت، اعتماد به عنوان حلقه مفقوده توسعه یافتگی کشور بیش از پیش آسیب دید و جامعه را دستخوش سرگردانی بیشتر ساخت. بحرانی اخلاقی که در مقابل آن انواع و اقسام سوانح ناشی از بی تدبیری های مرسوم در عرصه تصمیم گیری های کشور ناچیز می نماید.
اکنون این پرسش جدی برای باورمندان انقلاب ۵۷ مطرح است که کجای راه را اشتباه آمده ایم که اکنون سر از دروغگویی و فریبکاری در رسانه ملی در آورده ایم؟!
روشن است که پاسخ به این پرسش مهیب، بیش از همه نیازمند روحیه خودانتقادی و بازاندیشی در میان مسئولان نظام است. بازگشت امید و اعتماد به حوزه عمومی نیز پیش از هر چیز نیازمند جلب مشارکت مردم در عرصه های تعیین سرنوشت است.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار ضمن محکوم کردن شیوع فزاینده فعل غیر اخلاقی "دروغ" در برخی از رسانه های رسمی، معتقد است که زخم بی اعتمادی ناشی از رویداد اخیر تنها در صورتی می تواند التیام یابد که ضمن عذرخواهی مقامات مسئول، و مجازات مقصرین این فاجعه هولناک، مجموعه ای از اقدامات ترمیمی از جمله؛ توانمند کردن نهادهای انتخابی مانند مجلس، کاهش موازی سازی های نهادی و افزایش مشارکت مردم در تصمیم سازی های کشور انجام شود. واضح است که فقط در این صورت می توان به خروج از وضعیت تاسف بار کنونی امیدوار ماند.

🔺 روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@

محکومیت ترور سردار سلیمانی

انجمن اسلامی معلمان سبزوار جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار ملی؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را قویا محکوم می کند. او توانست با ایستادن بر فراز مناقشات جناحی رایج در عرصه داخلی، الگویی ماندگار از  حضور شایسته نظامیان در سیاست را به یادگار بگذارد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

..............................................................
آدرس کانال انجمن اسلامی معلمان سبزوار👇
aemsabzevar@